tirsdag 8. mai 2018

Domkirkeodden "Anno 2018, norsk samtids kunsthåndverk inspirert av middelalderen"


Programmet vårt på onsdag 9. mai Museumsnatt, Domkirkeodden: 

18:15     Åpning av kunsthåndverk-utstilling
Verker i tekstil, metall og tre fritt inspirert av «Hverdagsliv på 1400- og 1500-tallet». Opplev noen av kunstnerne presentere sine arbeider.
Aulatoppen. Varighet 40 min

19:00     Rokokko forever
Stilarten som aldri dør! Åpning av ny, spennende draktutstilling, hvor du også får se noen av draktene på catwalken! 
Borgporten. Varighet 20 min

19:30 | 22:00     Fanden og floraenOm du har behov for å få vekk fanden, jage hekser til helvete eller beskytte deg mot andre mørke makter, kan vi i Urtehagen på Domkirkeodden gi deg gode råd.
Ølstua. Varighet 30 min

20:00 | 21:30     «Itte liv laga!»Et skråblikk på reformasjonen og konsekvensene. Vandreteater.
Ølstua. Varighet 40 min
20:45     Luthers lære et dårlig bytte?Spesialomvisning i reformasjonsutstillingen med konservator Laila Grastvedt. Hamardomen. Varighet 30 min

22:30     Verker i bevegelse Opplev noen av kunsthåndverkene på levende modeller.
Borgporten. Varighet 30 min

23:00     «Jenta som skulle akte møydommen sin»Erotiske folkeeventyr.
Ølstua. Varighet 20 min

Link til hele programmet for de 7 stedeneMuseumsNatt



ANNO 2018, norsk samtids kunsthåndverk inspirert av middelalderen                                        Kunsthåndverkere innen tekstil, metall og tre

Deltakere på utstillingen:

Metall: Ingun Kleppan, Esther H. Slagsvold, Toril Bjorg,  Benjamin & Monica Kjellmann –Chapin,  Ola Svensson, Johannes Vemren Rygh, Putte H. Dal, Torill Vrålstad.

Tekstil: Veronika Glitsch, Inga Blix, Ingrid Larssen, Mona Strand, Ingrunn Oddny Myrland, Hanne Øverland & Johanne Lund Ness, Svein Ove Thorsen, Elisabeth Thorsen.

Tre: Per Tore Barmen, Tine Seifert Spuur


Det bli andre aktiviteter utover sommeren som jeg kommer tilbake til.
Utstillingen skal stå til 16 september. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du skriver en kommentar til meg!
Det setter jeg pris på.